REGULAMIN
RADY RODZICÓW
GMINNEGO ŻŁOBKA
W POTĘGOWIE
Podstawa prawna:
• Statut Gminnego Żłobka w Potęgowie
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
1. Rada Rodziców jest organem społecznie działającym na rzecz Gminnego Żłobka, wspierającym jego działalność statutową i stanowiącą reprezentację rodziców (prawnych opiekunów) dzieci uczęszczających do Gminnego Żłobka w Potęgowie.
2. Rada Rodziców może występować do dyrektora Gminnego Żłobka oraz organu prowadzącego z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach placówki.
6. W celu wspierania działalności statutowej placówki Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa plan finansowy Rady Rodziców.
Rozdział II
Cele i zadania Rady Rodziców
§ 2
Do zadań Rady Rodziców należy:
1) współdziałanie ze Żłobkiem w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci przez rodzinę i Żłobek w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym;
2) uczestniczenie w życiu Żłobka w celu ciągłego podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci;
3) prezentowanie wobec Dyrektora opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności Żłobka;
4) przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do Gminnego Żłobka informacji o pomocy udzielanej placówce oraz o działalności finansowej Rady Rodziców.
Rozdział III
Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców
§ 3
1. W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców dzieci danego oddziału.
2. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
3. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący, którego kadencja trwa 1 rok, z możliwością jej przedłużenia.
4. Rada Rodziców składa się z: przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego i członków.
5. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może się odbywać na zasadzie:
1) indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady,
2) propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.
6. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
1) złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców;
2) odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady, po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
§ 4
1. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
2. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
3. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 3/4 członków Rady.
Rozdział IV
Zadania przewodniczącego Rady Rodziców
§ 5
1. Zadania przewodniczącego Rady Rodziców:
1) kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców;
2) opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny;
3) współdziałanie ze wszystkimi członkami rad oddziałów, włączanie ich do realizacji planu pracy;
4) zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców;
5) kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców;
6) przekazywanie Dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności Gminnego Żłobka oraz zapraszanie go na każde zebranie.
Rozdział V
Zebrania Rady Rodziców
§ 6
1. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący.
2. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
3. Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu (z głosem doradczym) Dyrektora Gminnego Żłobka.
4. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.
5. Protokół posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.
Rozdział VI
Zasady działalności finansowej Rady Rodziców
§ 7
1. Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
2. Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na pierwszym zebraniu Rady Rodziców.
3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
4. Rodzice wpłacają jednorazowo lub w dwóch ratach ustaloną składkę.
5. Rada Rodziców ustala preliminarz wydatków.
6. Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na: zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia, opłacenie koncertów, teatrzyków, imprez okolicznościowych, upominków dla dzieci, warsztatów szkoleniowych dla rodziców i opiekunów (zgodnie z planem finansowym).
7. Rada Rodziców może upoważnić Dyrektora Gminnego Żłobka do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 8
1. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
2. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01 września 2022r.