Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Żłobek i Przedszkole
w Potęgowie
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Regulamin Rady Rodziców przy Przedszkolu w Potęgowie

 

 

 

 

REGULAMIN

RADY RODZICÓW

PRZEDSZKOLA W POTĘGOWIE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021r. Poz. 1082)

 

 

 

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1

 

1. Rada Rodziców jest organem społecznie działającym na rzecz Przedszkola, wspierającym jego działalność statutową i stanowiącą reprezentację rodziców (prawnych opiekunów) dzieci uczęszczających do Przedszkola w Potęgowie.

2. Rada Rodziców może występować do dyrektora Przedszkola, organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach placówki.

3. Do kompetencji Rady Rodziców należy:

1) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu wychowawczo - profilaktycznego Przedszkola obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym i profilaktycznym skierowane do wychowanków , realizowanego przez nauczycieli;

2) opiniowanie projektu planu finansowego placówki składanego przez Dyrektora Przedszkola.

4. Rada Rodziców współdziała z organami Przedszkola w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci poprzez rodzinę i przedszkole.

5. Dyrektor ma prawo wglądu w uchwały Rady Rodziców.

6. W celu wspierania działalności statutowej placówki Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa plan finansowy Rady Rodziców.

 

 

 

 

Rozdział II

Cele i zadania Rady Rodziców

 

§ 2

 

Do zadań Rady Rodziców należy:

1) współdziałanie z Przedszkolem w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci przez rodzinę i Przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym;

2) uczestniczenie w życiu Przedszkola w celu ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci;

3) prezentowanie wobec Dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności Przedszkola;

4) przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do Przedszkola informacji o pomocy udzielanej placówce oraz o działalności finansowej Rady Rodziców.

 

 

 

 

Rozdział III

Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców

 

§ 3

 

1. W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców dzieci danego oddziału.

2. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.

3. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący, którego kadencja trwa 1 rok, z możliwością jej przedłużenia.

4. Rada Rodziców składa się z: przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego i członków.

5. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może się odbywać na zasadzie:

1) indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady,

2) propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.

6. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

1) złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców;

2) odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady, po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.

 

 

§ 4

 

1. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.

2. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.

3. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 3/4 członków Rady.

 

 

 

Rozdział IV

Zadania przewodniczącego Rady Rodziców

 

§ 5

 

1. Zadania przewodniczącego Rady Rodziców:

1) kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców;

2) opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny;

3) współdziałanie ze wszystkimi członkami rad oddziałów, włączanie ich do realizacji planu pracy;

4) zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców;

5) kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców;

6) przekazywanie Dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności Przedszkola oraz zapraszanie go na każde zebranie.

 

 

 

 

 

 

 

Rozdział V

Zebrania Rady Rodziców

 

§ 6

 

1. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący.

2. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.

3. Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu (z głosem doradczym) Dyrektora Przedszkola            i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.

4. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.

5. Protokół posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.

 

 

Rozdział VI

Zasady działalności finansowej Rady Rodziców

 

§ 7

 

1. Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.

2. Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na pierwszym zebraniu Rady Rodziców.

3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.

4. Rodzice wpłacają jednorazowo lub w dwóch ratach ustaloną składkę.

5. Rada Rodziców ustala preliminarz wydatków.

6. Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na: zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola; opłacenie koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych, upominków dla dzieci, warsztatów szkoleniowych dla rodziców i pedagogów (zgodnie z planem finansowym).

7. Rada Rodziców może upoważnić Dyrektora Przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie           z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.

 

 

Rozdział VI

Postanowienia końcowe

 

§ 8

 

1. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.

2. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.

3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 września 2019 r. Traci moc regulamin z dnia 1 września 2011 r.